Kanak-kanak Sememangnya JUJUR

Seorang guru ingin menguji anak muridnya sma ada mereka faham tentang konsep masuk ke syurga.
Guru itu mula bertanya kepada mereka:"Jika saya jual kereta saya dan sedekahkan semua wang jualan itu kepada masjid, adalah saya akan dapat masuk syurga?"
"Tidak!" serentak anak muridnya menjawab
"Jika saya kemas bilik saya supaya sentiasa bersih dan teratur, adakah saya akan dapat masuk ke syurga?"
Sekali lagi jawapan yang diberikan: "Tidak!"
Ketika  itu, guru tersebut mula tersenyum, "Mereka benar-benar faham," guru tersebut berbisik.
Kemudian dia bertanya lagi: "Kalau saya hadiahkan gula-gula yang banyak kepada kanak-kanak, adakah saya akan masuk syurga?"
Sekali lagi mereka menjawab:"Tidak!"
Kini guru tersebut mula berbangga dengan anak-anak muridnya. "Baiklah, kalalu begitu bagaimana saya nak masuk ke syurga?! sambungnya lagi.
Seorang anak murid yang berumur lima tahun menjawab:"Cikgu kene mati dulu!"

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang