Posts

Showing posts from January 20, 2013

Ya Hanana - Cinta Masjid (TV Al Hijrah)

Image

Ya Nabi Salam Alayka (International Version)

Image

I'M Okay

Image

Selawat Badariyah

Image

SHOLATUM BISSALAMIL MUBIN - Habib Syech

Image

6 CARA MENDAPAT PAHALA SELEPAS MATI.. SUBHANALLAH..

1- Menghadiahkan Al-Quran pada seseorang atau di masjid, pasti anda mendapat pahala setiap kali Al-Quran tersebut dibaca.

2- Menghadiahkan kerusi roda kepada hospital pasti setiap kali kerusi roda tersebut digunakan anda akan mendapat pahala.

3- Terlibat dengan pembinaan masjid.

4- Menghadiahkan penyejuk air pada tempat awam.

5- Menanam pokok yang dapat memberi manusia atau haiwan berlindung atau memakan buah daripada pokok tersebut pasti mendapat pahala.

6- Dan yang paling mudah tolong sebarkan status ini. Pasti anda akan mendapat pahala dengan mudah.

MUDAH NYA SEORANG WANITA UNTUK MASUK SYURGA ♥

1. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1000 orang lelaki yang jahat.

2. Dua rakaat solat daripada wanita hamil lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

3. Wanita yang beri susu kepada anaknya daripada buah dadanya akan mendapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.

4. Apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isteri layan dengan baik akan mendapat pahala jihad.

5. Seorang isteri yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

6. Isteri yang melihat suami dengan kasih sayang dan suami pula melihat isteri dengan penuh kasih sayang, Allah s.w.t. akan pandang dengan penuh rahmat.

7. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar di jalan Allah s.w.t. dan kemudian menjaga rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya dan jadi ketua kepada 70 000 Malaikat dan bidadari. Wanita itu akan dimandikan dalam syurga lal…

Do I care?

Image

Soalan : Apa hukum orang LELAKI pakai seluar ketat?

Jawapan Ustaz Azhar Idrus :

 Jika ketat sangat hingga nampak bentuk peha dan punggung hukumnya MAKRUH, tapi jika nampak jelas bentuk ANGRY BIRD maka hukumnya HARAM.

Tapi jika perempuan, nampak bentuk badan sahaja dah haram. Memakai baju lengan pendek walaupun lengan pakai INNER ketat, pun haram. Pakaian perempuan tak boleh menampakkan bentuk badan dan warna kulit. Kenapa begitu? Sebab bentuk tubuh badan perempuan ni special. Ada daya tarikan.

Bentuk badan lelaki ni ibarat kancil, manakala bentuk badan perempuan ibarat Lamborghini Diablo. Kalau letak bersebelahan, orang giler je yang pegi tengok kancil dulu.

- Ustaz Azhar Idrus -

Resepi Kek Coklat Tanpa Telur

Image
1 1/2 cawan tepung gandum 1/4 cawan serbuk koko 1 sudu teh baking powder 1/2 sudu teh soda bikarbonat 1/4 sudu teh garam ( secukupnya ) 3/4 cawan gula 2 sudu besar coklat cip 1 cawan air ( 250 ml ) atau secukupnya - better guna air sejuk dlm fridge 1/2 sudu besar esen vanilla 1 sudu besar jus lemon 1/4 cawan minyak
CARA MENYEDIAKAN :
Panaskan ketuhar pada suhu 160 darjah celcius.Masukkan tepung gandum,baking powder,soda bikarbonat,serbuk koko yang diayak dalam bekas dan gaulkan sebati.Kemudian,masukkan pula air sejuk,gula,esen vanila,jus lemon,garam serta minyak dan pukul hingga sebati.Setelah itu,masukkan cip coklat dan pukul lagi sehinggalah semuanya sebati dan tidak berketul.Sediakan loyang segiempat dan sapukan mentega pada dasar loyang tersebut.Tuangkan adunan kek coklat ke dalam loyang dan ratakan.Bakar dalam ketuhar selama 35-40 minit sehingga masak.Untuk Topping : Masukkan coklat masakan,sedikit susu segar dan 1 sudu kecil madu dalam bekas dan guna kaedah doule boiler..biarkan…

Protect me, love me, respect me like...

Image

Jangan Percaya SANGAT

Image

Syurga itu...

Image
Ada ketikanya kita tertanya-tanya pada diri sendiri, kenapakah diri ini sering ditimpa kesusahan dan sentiasa diuji..

Bergembiralah wahai teman, kerana Syurga itu memang tersedia untuk mereka yang susah dan berjaya melepasi setiap ujian yang diberi.



Nasihat tanda sayang

Image

Lock without its key

Image

Yesterday's Junk

Image

Move On

Image

The way I am..

Image

Show Your Love

Image

Missing you

Image

Regret

Image

Peluru Hidup

[Lawak : Tahukah Anda?]

Seorang penerbit mahu mengeluarkan sebuah filem paling hebat di dunia. Dalam filem itu diadakan adegan pertempuran yang paling hebat pernah difilemkan.

Penerbit: Saya akan menggunakan dua pasukan tentera… Setiap satu mempunyai 25, 000 orang.

Pengarah: Kalau dua pasukan sudah lima puluh ribu. Macam mana kita nak bayar mereka?

Penerbit: Senang je… Kita gunakan peluru Hidup..

Pengarah: @_@ ?

Home

Image

Ya Rabb...

Image

Jasa Isteri dari kacamata Ustaz Azhar Idrus

Ustaz Azhar Idrus :

Tak boleh nak marah orang perempuan (isteri) ni.. Perempuan? Dia memang suka main, suka joli, suka belanja, suka berjalan, suka bercakap, suka makan angin. Sebab tu, bila kita jawab nikah, kita kena ingat benda ni ; "Aku terima-lah nikahnya dengan mas kahwin dengan tersebut itu.." Hah, jangan suke sangat. "Maknanya aku bersetuju-lah nikah dengan seorang manusia yang akan berbelanja parok (banyak) duit aku nanti, yang dia akan berjanji sesuatu tetapi palsu. Maknanya.. Yang akan suruh aku beli macam-macam, 'janji taknak beli lagi. Tapi, nanti beli jugak balik'.. yang akan peningkan kepala aku." Jadi kita sebagai suami terimalah.. Itu-lah isteri namanya. Jangan marah kat dia. Jasa dia besar. Dia lahirkan anak kita. Dia bergadai nyawa beranak, dia bergadai nyawa mengandungkan anak, dia besarkan anak. :')

Your Mother

♥ ♥ ♥Your mother is a gift,
Don't abuse her,
Your mother is a gift,
More Beautiful than a rose

♥ ♥ ♥Your mother is a present,
Please respect her,
Your mother is a present,
Helping you till she dies.

♥ ♥ ♥Your mother carried you,
Please respect her,
Your mother carried you,
Until you were born.

♥ ♥ ♥You are your mother's
blood,sweat and tears,
Love her always,
You are your mother's
blood,sweat and tears
And she will love you more.
♥ In shaa ALLAH you'll be a mother some day.. or you are Alhamdulilah :)

Saat aku....

Aku mempunyai pasangan hidup...
Saat senang aku cari pasanganku
Saat sedih aku cari ibu
Saat sukses aku ceritakan pada pasanganku
Saat gagal aku ceritakan pada ibu
Saat bahagia aku peluk erat pasanganku.
Saat sedih aku peluk erat ibu.
Saat sambut birthday pasangan aku berikan hadiah istimewa dan buat surprise
Saat sambut hari ibu aku cuma dapat ucapkan
"Selamat Hari Ibu".
Selalu aku ingat pasanganku.
Selalu ibu yg ingat aku.
Setiap saat aku akan call pasanganku
Kalau ingat aku akan call ibu
Selalu aku belikan hadiah untuk pasangan sanganku. ?
Entah bile aku akan belikan hadiah untuk ibu
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja
bolehkah kau kirim wang untuk ibu?
Ibu tdk mnta banyak... lima puluh sebulan pun
cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya
Tapi kalau ibu sudah tiada
ibu aku RINDU,aKU RIIINDDUU,
SANGAT RINDU.
Berapa bnyk yang sanggup menyuapkan ibunya makan
berapa bnyk yang sanggup melap muntah ibunya
berapa bnyk yang …

Try me!

Image

Petua Untuk Isteri Sentiasa Cantik

1. Selepas solat Isya', ambil air segelas, baca Al-Fatihah 1 kali, Ayatul Qursi 1 kali, dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.

2. Tiup dalam air dan minum.

3. Niat dalam hati untuk menjaga kecantikan diri dan kebahagiaan rumahtangga.

Makna Surah Al-Waqiah ayat 35-38:

(56.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,

56.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),

(56.37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya,

(56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan.
Khabarkan kepada kaum ibu dan isteri-isteri semoga ada manfaatnya.

Memories Tomorrow...

Image

A Real Man

Image

Life's Beautiful

Image

What makes you PERFECT

Image

Someone..

Image

Someday...

Image

Skill Supaya Tidak Tinggal SOLAT

Image

Jadilah hamba Allah yang jujur lidahnya berkata-kata.. ♥

Image

Biar miskin hal dunia, tapi kaya hal akhirat :)

Image

Sunnah Ketika Sakit

Image

Takdir Allah

Image
Mukmin sejati sentiasa menunggu-nunggu apa yang Allah akan takdirkan ke atasnya. Apa yang datang dari Tuhannya diterima dengan redha dan berlapang dada. Kerana dia mengetahui hakikat dirinya adalah hamba dan tidak layak bagi dirinya mempertikaikan takdir Tuhan ke atasnya. Seperti tepung yang diuli, mengikut apa sahaja bentuk mengikut kemahuan tukang uli.

Falling apart

Image

Prevail

Image

PANDUAN UMRAH DAN HAJI (siri panduan untuk jemaah ke Tanah Suci)

PANDUAN MEMILIH JENIS HAJI YANG SESUAI

Para jemaah haji boleh memilih mana-mana jenis haji yang sesuai baginya. Jemaah haji (khususnya dari Malaysia) memilih jenis haji yang akan dilakukannya dengan berpandukan keadaan berikut :
1. Penerbangan awal atau akhir.
2. Berapa lama tinggal di Makkah sebelum tibanya hari Arafah.
3. Berapa lama jemaah haji berada dalam ihram.
4. Dam yang dikenakan atau tidak.
5. Jemaah yang bersama.

Penjelasan :
1. Jemaah haji Penerbangan Awal (bertolak awal dan terus ke Madinah dan memasuki Makkah melalui Madinah) - Kebanyakkan mereka memilih untuk mengerjakan haji tamattu’ dengan berniat ihram umrah di Zulhulaifah (Bir Ali), kemudian berniat haji di hotel Makkah pada hari tarwiyyah (8 Zulhijjah). Kalau seseorang yang memilih untuk melakukan haji ifrad atau haji qiran, adalah kurang sesuai kerana beliau terpaksa berada dalam pakaian ihram lebih lama (pada mula masuk ke Makkah sehingga 10 Zulhijjah). Walau bagaimana pun jemaah yang mengerjakan haji tamattu’ …

Donat gebu

Image
Oleh: Sani Hani

Bahan-bahan
1kg tepung gandum
1/2 tin susu pekat manis
11gm mauripan
100gm planta
500ml air suam @ secukup untuk menguli
minyak untuk mengoreng
gula kastor untuk ditabur

Cara -cara
1.tepung gandum dan planta disatukan dan gaul rata
2.susu pekat manis dibancuh dengan air suam
3.masukan mauripan kedlm bancuhan air susu rehatkn dan bg naik
4.tuangkan bancuhan mauripan kedlm adunan tepung dan uli sehingga tidak melekat ditangan
5.rehatkan doh selama 10-15minit atau naik 1 kali ganda dan tutup dengan kain
6.tumbuk doh tadi dan boleh dibentuk
7.selepas dibentuk rehatkan 5-10minit
8.panaskan minyak yang secukupnxa dan goreng dengan api yang kecil sehingga kekuningan
9.golekan dengan gula

* sekira adunan doh terlalu lembik boleh masukan sedikit tepung gandum *

Selamat Mencuba! :

Beauty can be destroyed , but not love. ♥

“When I got home that night as my wife served dinner, I held her hand and said, I’ve got something to tell you. She sat down and ate quietly. Again I observed the hurt in her eyes.

Suddenly I didn’t know how to open my mouth. But I had to let her know what I was thinking. I want a divorce. I raised the topic calmly. She didn’t seem to be annoyed by my words, instead she asked me softly, why?

I avoided her question. This made her angry. She threw away the chopsticks and shouted at me, you are not a man! That night, we didn’t talk to each other. She was weeping. I knew she wanted to find out what had happened to our marriage. But I could hardly give her a satisfactory answer; she had lost my heart to Jane. I didn’t love her anymore. I just pitied her!

With a deep sense of guilt, I drafted a divorce agreement which stated that she could own our house, our car, and 30% stake of my company. She glanced at it and then tore it into pieces. The woman who had spent ten years of her…

Pandanglah ke langit

Image

No Matter What You're going through

Image

Busy person

Image

The Reality of FEAR!

Image

What's best for you

Image

The Best Feeling

Image

Doesn't mean perfect

Image

From this day on...

Image

No poison kills more slowly except..

Image

Untold Story

Image

In life, ......

Image

Like STARSsss...

Image

Berzikir ketika memasak ♥♥♥♥

Image

Kek Gula Hangus

Image
125gm butter
4 bj telur A
1/4 cawan susu pekat manis
1 cawan tepung gandum
1 cawan air
1 1/4 cawan gula
2 sudu kecil soda bikarbonat

cara2:
Cairkan butter dan biarkan sejuk.
Goreng gula hingga hancur dan masukkan 2 cawan air. Kacau hingga sebati dan cair. Biarkan sejuk.
Telur dikacau hingga cair (jgn dipukul) dan masukkan susu. Kacau hingga sebati.
Masukkan butter cair, tepung gandum (yg diayak bersama dgn soda bikarbonat) dan gula hangus kedalam adunan telur.
Kacau hingga sebati dan tapiskan.
Tuang ke dalam loyang (7" x 7") yg dah digriskan dan dialas dgn baking paper.
Peram selama 3 - 4 jam (lagi lama lagi elok utk menghasilkan lubang2 yg lebih banyak)
Bakar dlm oven yg dah panaskan 170 - 180C lebih kurang 40 - 45 min atau sehingga masak.

Move Out..

Image

Sahabat sehidup semati

Image

If Allah Helps you...

Image

Sederhana

Image

Sahabatlah kerana Allah

"Apabila kau ingin berteman, Janganlah kerana kelebihannya, Kerana mungkin dengan satu kelemahan, Kau mungkin akan menjauhinya....

Andai kau ingin berteman, Janganlah kerana kebaikannya, Kerana mungkin dengan satu keburukan, Kau akan membencinya....

Andai kau inginkan sahabat yang satu, Janganlah kerana ilmunya, Kerana apabila dia buntu, Kau mungkin akan memfitnahnya....
Andai kau inginkan seorang teman, Janganlah kerana sifat cerianya,
Kerana andai dia tidak pandai menceriakan, Kau mungkin akan menyalahkannya....

Andai kau ingin bersahabat, Terimalah dia seadanya, Kerana dia seorang sahabat, Yang hanya manusia biasa....

Jangan diharapkan sempurna, Kerana kau juga tidak sempurna, Tiada siapa yang sempurna.. Tapi bersahabatlah kerana Allah... "

Ubat Hati

Image