Posts

Showing posts from May 22, 2011

Message from a Mother

Never Quit

Believe in yourself
and your vision of the future.
Surround yourself with
those who believe in you
and  will help you achieve
your goals.
Keep your dream alive
despite the challenges
along the way.

There will always be those
who try to steal your dream
by laughter or criticism.
They cannot understand what
drives you to always want more.

In safety, there is no failure
neither is there success.
Only by taking the risks
that other fear
can you achieve greatness.

Change can be frightening,
but only by changing
can you experience growth.
Only by challenging yourself
to do what seems impossible
can you ever know how much
you can achieve.

There is only one key
to success:
never quit until you win.
It may require a lot of changing,
but you can do it.
The seed of greatness
lies within you.
Nurture it, and there
will be nothing you can't do.

Aku nak tidur sekejap je....

Ada satu pagi di HTAA, masa aku tolak aiman ke bilik air dgn kerusi roda. Papah dia dudukkan dlm toilet untuk morning cleaning, tiba2 aje ada seorg pesakit yg ada kat situ nyanyikan satu lagu. Tersentuh hati aku.

Kasihnya Ibu

Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada
Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya
Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa
Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia

 Aku  terpaksa mengekjas dgn keadaan baru aku dan untuk org lain jugak maaf kerana terpaksa bersabar dan mengekjas dengan keadaan aku,ngan anak2, ngan keluarga,  ngan kwn2, dgn keje, ngan student...Ada yang amat memahami dan ada jugak yg tidak. Ada jugak suara2 sumbang yg mengatakan bahawa anak sakit hanya lah alasan aku...Mcm2 tuduhan yg aku terima.Cuma aku kurang pasti ada tak pernah mereka terfikir akibat dari tomahan2 yg dilontarkan kepada aku? Apa akan terjadi? Baik kah? atau buruk? Kadang2 berckp jugak dl…

Tidakkah Kau Tahu...

Sesungguhnya Allah akan berfirman kpd hambaNya kelak ketika Dia menghisab amal hambaNya pada hari qiamat:"Wahai anak Adam, Aku lapar, tetapi kamu tidak mahu memberiKu makan." Si hamba menjawab:" Bagaimana mungkin aku memberi Engkau makan, sedang Engkau Tuhan semesta alam! Allah berfirman:"Tidakkah dahulu kamu tahu bahawa ada seorang hambaKu si Fulan kelaparan, namun kamu tidak mahu memberi makan? Sekiranya kamu mahu memberinya makan, tentu kamu akan mendapatkan pahalanya di sisiKu." "Wahai anak Adam, Aku kehausan, tetapi kamu tidak mahu memberiKu minuman."Hamba tersebut menjawab:" Bagaimana mungkin aku memberi Engkau minum, sedang Engkau Tuhan semesta alam!" Allah berfirman: "Tidakkah dahulu kamu tahu bahawa ada seorang hambaKu Fulan bin Fulan kehausan, tetapi kamu tidak mahu memberinya minum? Sekiranya kamu mahu memberi dia minum, tentu kamu akan mendapatkan pahalanya di sisiKu."

"Wahai anak Adam, Aku sakit, tet…

Sebatang PENA

Anda tidak perlu terkejut manakala menghadiahkan sebatang pena kepada orang bebal, lalu ia memakai pena itu untuk menulis cemuhan kepada anda. Dan anda tidak usah terkejut, apabila orang yang anda bertongkat untuk menggiring kambing gembalaannya justeru memukulkan tongkat itu ke kepala anda. Itu semua adalah watak dasar manusia yang selalu mengingkari dan tidak pernah bersyukur kepada Penciptanya sendiri Yang Maha Agung dan Mulia Begitulah, kepada Tuhannya saja mereka berani membangkang dan mengingkari, maka apalagi kepada saya dan anda!

Love you, Mom....

One young academically excellent person went to apply for a managerial position in a big company.He passed the first interview, the director did the last interview, made the last decision. The director discovered from the CV,  that the youth's academic result is excellent all the way, from the secondary school until the postgraduate research, never has a year he did not score.

 The director asked, "Did you obtain any scholarship in school?" and the youth answered "none".  The director asked, " Is it your father pay for your school fees?" the youth answered, my father passed away when I was one year old, it is my mother who paid for my school fees.

The director asked, " Where did your mother worked?" the youth answered, my mother worked as cloth cleaner. The director requested the youth to show his hand, the youth showed a pair of hand that is smooth and perfect to the director.

The director asked, " Did you ever help your…

Tanzil - Quran Navigator