Posts

Showing posts from February 13, 2011

Macam2 Hal Industrial Training..........

Image
Kadang2 aku rasa pening ngan perangai budak2 dan mak bapak budak2 nie.

Masa mula2 x dapat masuk U, beriya2 nak masuk. Talipon sana, talipon sini, jumpe org sana, mintak tolong org sini. Tapi bile dah berjaya masuk, walaupun masuk pakai kabel, anak2 nie banyak pulak halnyer. Bile ditegur, mengadu kat mak bapak. Pandai melawan. Anak x masuk kelas, Lecturer yang salah. X pandai mengajar. Bile kene BAR x leh ambik exam, merayu2 mintak tolong kasi peluang. Mak bapak pulak yg tentukan ape yg perlu diajar pada anak dia. Pelik kan? Sbb mak bapak yg lagi pandai dari lecturer. Baik mak bapak je yg bukak Universiti sendiri...you can make decision and run YOUR OWN UNIVERSITY...Hebat kan..

Sama jugak dgn hal training. Kita letak student dkt penempatan yg kita rasa sesuai dengan CGPA dia, dengan kursus dia, dengan peluang masa depan dia, dengan subjek yg diambil. Tapi student nie x pandang semua tu. Mintak tempat yg hebat walhal CGPA awak bawak 3.o lps tu bising kenapa x dapat. Nak tempat yg kalau…