Posts

Showing posts from February 3, 2013

I Folowwwww...

[Lawak Ringkas]

Dalam hujan lebat, malam gelap gelita, jalan tak berapa nampak, Ali cari jalan mudah dgn follow kereta di depan, tiba-tiba kereta tu emergency brake, Ali t'langgar belakang keretanya. Dgn perasaan marah dan geram, Ali pun turun dalam hujan lebat dan marah pemandu tu kerana berhenti mengejut, tapi dia nampak hairan kerana Ali marah dia dalam garaj kereta rumah dia.

Helikopter

[Lawak Ringkas]

Sebuah helikopter yang membawa seorang juruterbang beserta 2 orang kenamaan jatuh terhempas. Juruterbang itu terselamat tetapi al-Fatihah buat 2 orang kenamaan itu. Apabila sedar dari koma, juruterbang itu disoalsiasat oleh polis, "Cuba ceritakan apa yang terjadi untuk memudahkan siasatan." "Mmm... entahlah tapi pada ketinggian 30,000 meter tiba-tiba saya rasa sejuk sangat. Jadi, saya matikanlah kipas Helikopter tu..."

Cucur udang vs Cucur Badak

‎[Lawak Ringkas]

Di suatu pagi,seorang mamat ni pegi membeli kuih kat sorang makcik ni. Dia tengok semua cucur udang makcik ni jual takde pun udang ditengah-tengah cucur tersebut...lalu si mamat ni pun tanye....

Mamat : Makcik,apasal semua cucur udang makcik takde udang? Bukan ke selalunyer orang jual ada udang kat tengah cucur tu.

Dengan muke selambernyer...makcik tersebut menjawab...

Makcik : Ehh.. makcik tengok orang jual cucur badak takde pun diorang letak badak..so,makcik pun takde la nak letak udang...
Mamat : .......... Thanks makcik ~


Allah Tahu

♥ Allah tahu hatimu perit menahan luka...
♥ Allah mendengar doa-doa dan tangisanmu meminta...

=> Namun bukan kerana DIA tidak mempedulikan nasib hamba-hambaNya..
=> Tetapi sebenarnya DIA sedang memberikanmu yang terbaik..
walau kamu sebenarnya yang tidak menyedari..
=> Bukan senang untuk redha dan pasrah..
=> Hati perlu kuat dan tabah..
=> Yang pasti, "setiap yang berlaku ada hikmah"

♥ Jaga hati hiasi peribadi, bimbing jiwa dekati Allah... ♥