MOM



Mutiara nasihat Lukman Al Hakim pada anakdanya: “Hai anakku, bergaul rapatlah dengan orang yang alim lagi berilmu. Perhatikanlah kata nasihatnya kerana sesungguhnya sejuklah hati ini mendengarkan nasihatnya, hiduplah hati ini dengan cahaya hikmah dari mutiara kata-katanya bagaikan tanah yang subur lalu disirami air hujan.



"Jika Allah sayang kepada seseorang,Dia akan berikan iman. Jika Allah sayang lagi, Dia akan beri kekuatan untuk mengamalkan agamaNya dengan sempurna. Dan jika Allah sayang lagi, Dia akan susahkan hambaNya dengan urusan dunianya,untuk menguji sejauh mana pula cinta hamba itu kepadaNya "


Dan kasih Sayang Allah melebihi kasih seorang ibu.

Angah:Waktu kecil amat susah nak bergambar....







Alang: Aktif dan suka bergaya

 

"Anak yang berjaya bukan anak yang berjaya berkerjaya, mewahkan kehidupan ibu ayahnya. Tapi anak yang berjaya adalah anak soleh yang membawa ibu ayahnya turut serta menikmati Syurga bersama-sama."


Rasanya bagaikan semalam.....mendukung anak2 nie, baru semalam menukar lampin mereka, baru semalam menyuapkan susu ke mulut mereka, baru semalam rasanya mandi dan cebok kan mereka....walaupun ari nie masing2 dah sama tinggi dengan mak ayah..masing2 dah mencari kehidupan mereka sendiri...tapi tetap 'Mama's little precious babies.."

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang