Wahai Hati....!!

Sabarlah wahai hati. Aku lahir atas dunia dgn izinmu. Lahirku saat para rasul dan nabi dan sahabat juga telah tiada. Aku takut aku lemah utk membimbing generasiku krn aku juga tidak sempurna. Namum aku sedar tugas ini adalah wajib dan tidak memerlukan insan yg sempurna. Kerana tiada manusia yg terlepas dari dosa. Dan tugasku adalah berusaha. Aku terus berdoa agar aku ditetapkan hati. Bukan... nilai harta yg ku cari atau nama yg dikenal sbg insan baik dan mulia. Cukuplah Redha pun sbg harga. Bantulah hamba mu ini. Sedarlah semula generasiku ya RABB. Bangunkan semula ummat ini. "katakanlah inilah jalanku, aku mengajak semua ke jalan Allah dgn yakin, maha suci Allah, semoga kami tidak termasuk golongan musyrik". (yusof 108).

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang