Tuhan...Aku ingin pulang....


 Tuhan, aku ingin pulang. Satu kerinduan dan kerisauan yg tidak bertepi. Aku anak. Aku juga ibu. Dua perkataan yg tidak ada kompromi dalam kamus kehidupan. Aku rindu ibu. Tah bile aku akan bertemu. Aku bimbang anak, yg masih belum sembuh. Ya Allah, tabahkanlah aku. Tabahkan lah ibuku dan anak2ku. Sampaikan sembah salamku, peluk ciumku buat ibuku tersayang.

 Tiap kali kalau aku balik menjenguk mu pasti berat hatimu untuk melepaskan ku pergi. Hati ini amat berat tidak lagi mampu menampung rasa pilu. Tiap  kali itulah ku pujuk hatimu. "Mak, sy dah kawin. Kene ikut ckp suami kan mak. Kalau anak mak ni taat pada suami, mak ngan ayah redha nanti mak dan ayah boleh masuk syurga ikut mana2 pintu pun.Hanya itulah yg saya harapkan. Redhakan sy ya mak..." itulah selalu pinta ku
 Ibu, aku ingin pulang. Redhakan lah anak mu. Sayang mak.

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang