Kadang-kadang...

kadang,
rasa nak jadi orang baru,
nak hidup dalam dunia baru,
tanpa kenangan,
tanpa ada orang kenal.
tapi,
mana mungkin kan?
hidup tanpa kenangan,
tanpa air mata,
tanpa senyuman.
kadang,
bila kenangan tu datang bertalu-talu,
aku rasa nak hilang ingatan je,
biar tiada lagi sakit yang aku rasa,
biar tiada lagi senyuman palsu dari aku.
hijrah perlu kekuatan,
tiap hari aku perlu tarbiyyah,
tiap hari aku perlu move on,
aku rasa tak mampu.
tapi,
aku kena paksa diri aku,
jadi seperti apa yang Allah suruh,
aku tak nak heret abi umi aku masuk neraka,
Allah :’(
moga air mata yang mengalir ini,
disaat hujan rintik yang turun,
Allah selitkan sedikit kekuatan,
agar aku mampu bahagiakan abi umi.
Ya Allah,
layakkah aku masuk ke syurgaMu?

Comments

Popular posts from this blog

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Antara Khasiat Daun Sireh

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang