Doa Untuk Merawat Tulang Patah, Tulang Retak atau Tulang Rapuh


a. Surah Yasiin banyak khasiatnya dan di antara bahagian ayat-ayat ini sebagai penawar kepada patah tulang, retak tulang dan lain-lain berkaitan patah. Jika mengalami patah akibat jatuh atau yang aktif bersukan lasak seperti ragbi, bola sepak elok amalkan sebelum masuk padang. Baca selawat 3 kali dan ayat-ayat tersebut dan sapu pada kaki atau seluruh badan supaya elak patah.

b. Bagi yang mengalami retak tulang dan "Ostoeporosis" iaitu tulang rapuh terutama orang-orang tua elok amalkan doa ini dimulakan dengan bacaan shalawat syifa 1 kali diikuti doa ini sebanyak 1 kali dan ditiup pada air dan minum. Lakukan pada waktu pagi sebelum sarapan pagi. إن شاء الل jisim tulang anda akan bertambah kuat. Selalu makanan yang banyak kandungan kalsium.


Maksudnya: (Surah Yasiin: Ayat 78 dan 79).

78. Serta dia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu) dan dia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil dia bertanya: Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu?

79. Katakanlah: Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Tuhan yang telah menciptakannya pada awal mula wujudnya dan Dia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakanNya)

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang