Tips pemakanan utk pesakit Kanser

" sama ada menjalani pembedahan atau tidak , kedua-duanya adalah tindakan yang betul kerana kedua-dua keputusan adalah berisiko.

Orang yang menghidapi kanser tidak boleh makan makanan berdaging, berkanji, bergula dan berlemak, Mereka perlu banyak makan sayur-sayuran seperti kubis, asparagus, bijirin, ubi dan lain2. Pesakit kanser juga perlulah banyak minum air yang mempunyai pH yang tinggi seperti air zamzam dan yang seumpamanya. Mereka juga hendaklah sentiasa mendapatkan oksigen yang byk serta perlu banyak berpeluh.

Mengikut kajian,Terapi Al-Quran, biji aprikot mengandungi vitamin B17 yang boleh merawat kanser. Susu kambing dipercayai amat baik untuk membentuk pertumbuhan sel-sel dlm badan, Hemeopati juga boleh membantu dengan izin Allah s.w.t.

"Bagi tiap2 seorg ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (drp sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesunggnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapa pun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapa pun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.(Ar-Ra'd 13:11)

Setelah kita berusaha dan berdoa, kita perlu serahkan sepenuhnya hanya kepada Allah.

Kerana sesungguhnya aku telah berserah diri kepada Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu! Tiadalah sesuatu pun daripada makhluk2 yang bergerak di muka bumi melainkan Allah jualah yang mengusainya. Sesungguhnya Tuhanku tetap di atas jalan yang lurus,(Hud 11:56)"

dari buku: Anakku Brain Tumor

Comments

sweetmamee said…
Assalamualaikum..Saya ingin berkongsi dengan sesiapa sahaja yang mempunyai penyakit kronik atau tidak ada apa-apa penyakit boleh juga nak baca..Saya telah sakit selama 7 tahun. Saya sukar nak berjalan, sakit pinggang, tulang punggung dan tulang belakan dan belakang. Semenjak akhir2 ni doctor baru dapat kesan yang saya suspect SLE(iaitu penyakit lupus system) dan ada ketumbuhan didalam rahim. Saya telah menggunakan SARI AGEGARD SERIES dengan IZINNYA saya telah kembali pulih badan saya semakin ringan dan semakin sihat.. Saya Berdoa jika saya sihat saya akan share kebenaran tentang SARI AGEGARD ini dengan sesiapa sahaja yang memerlukan. Pada mulanya saya teragak disebabkan harganya boleh dikatakan sangat mahal iaitu RM250 (1 box). Klu ahli RM388 (2 Box). Jadi saya jadi ahli untuk mengurangkan kos. Tapi kalau tak cuba tak tahu bukan.. jadi saya cuba walaupon berkongsi duit dengan seorang kawan. Alhamdulillah Allah masih bagi peluang kepada saya untuk bersama anak-anak dan keluarga. Jika anda ade penyakit cubalah SARI AGEGARD. InsyaALLAH.. Ingat kite mesti berikhtiar tapi ALLAH yang menentukan..untuk dapatkan produk ini boleh call direct saya untuk bertanya dan untuk pembelian..0126436153(pn. ILA) Terima kasih..

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang