Renungan bersama: Respons terburuk dalam realiti hidup.

Sharing dari seorang teman.

contoh respons terburuk dalam realiti hidup teman2..
A) mak sedara saya meninggal. terpaksa cuti.
Reaksi: Mak sedara je kan... ? tak payah cuti la....
B) Saya mohon tukar ke kerja ke semenanjung ikut suami selepas anak meninggal.
Reaksi: Dah mati, matilah... kenapa perlu banyak alasan. Permohonan tetap kena ikut prosedur biasa
· · Translate · · October 17 at 6:58pm ·

  • 71 people like this.
  • 1 share
    • Tie Suhaini ini saya dgr dari seoarang ibu anak istimewa..."puan, anak puan demam, boleh tak puan dtg dan bawak anak ke klinik, saya takut nanti dia kena sawan lagi".....tau apa jawapan ibu moden berkerjaya ni"...u hantar lah, nanti saya bayar kos semua, lagipun dia asyik demam, baik, demam baik...mati je belum!"....
      October 17 at 7:10pm ·
    • Nazrul Hilmi Mohammad pernah berlaku kpd seorang kawan yg kematian anaknya. tapi betullah kata org, Tuhan bayar 'cash'. tak lama lepas tu boss yg sombong tu pulak kematian anaknya. ambik cuti jugak!!!
      October 17 at 7:10pm · · 3
    • Siti Aishah C)mintak tukar sbb orang tua dh xberapa nk sehat.
      Reaksi:nanti orang tua dah xde nk pindah balik kt tempat lain kn....hampehh jer....
      October 17 at 7:13pm · · 1
    • Zamzuri Mat Noor ‎''tempat yg encik pohon tu tiada kekosongan la''..(tp dlm masa yg sama ada yg dpt pindah ke tempat yg sama)..penipuan yg nyata...
      October 17 at 7:17pm · · 1
    • Che Mohd Hanif Terjadi pada diri saya dulu:

      Saya: bos, saya xblh stay di ofis tiap2 malam.saya kena balik jgk.pasal mak saya dok sorang.xde sapa nk jaga.lgpun dia xsihat.
      Bos: tu bukan problem aku.ayah aku sakit pun aku xbalik tgk.jgn bg alasan.

      Last sekali,sebulan pastu,ayah dia meninggal.wallahu a'lam
      October 17 at 7:18pm ·
    • Nazrul Hilmi Mohammad moral of the story: jangan celupar permain2kan hidup mati orang nanti Tuhan balas CASH~
      October 17 at 7:21pm · · 4
    • Nieshaz Tahir Setuju dgn Nazrul. Allah maha adil. P'ingatan bg diri ini supaya b'hati2x bila m'ngeluarkan tutur bicara. Allah bg 'Cash' to ur sayings and lepas tu 4 u to 'Carry' the burden of ur sayings.
      October 17 at 7:44pm · · 3
    • Anita Azmi saya mohon share
      October 17 at 7:50pm ·
    • Nur Hayati Che Zan nauzubillah..kata2 itu kan doa..moga allah lindungi kita dr berkelakuan begitu..
      October 17 at 8:20pm · · 1
    • Nor Min ini lah sikap atasan yg x da perasaan.
      October 17 at 10:28pm · · 3
    • Azlina Mohd Nasir terjadi pada diri saya juga..
      October 18 at 8:19am ·
    • Azlina Mohd Nasir saya : saya mohon keluar untuk ziarah kematian suami kepada kawan .. bos: penting sangat ke? sedekah jer al-fatihah...
      October 18 at 8:21am ·
    • Suhaida Ishak yg belum mati tpi memerlukn perhatian kita cth terdekat ank OKU sye...seperti meminta sedekah memhon simpati dr org atasan..hmm..mmg sedih bila dfikirkn..
      October 18 at 11:04am ·
    • Fasha Khalid kadang2 org atasan bertimbang rasa tapi yg bawahan pulak yg asyik mengeluarkan kata2 x puas hati atas kelonggaran yg diberi. Bile difikir2kan hati terasa sedih.. Saya: nak keluar ambik anak sekolah .
      bos: ok
      org lain: perlu ke hari2 ambik anak sekolah? knp x naik kan bas ke van ke? Org lain pun anak sekolah jugak. 
      Saya: Perlu. Anak sy kakinya patah. Perlu sy ambik dari depan kelas bukan dari pagar sekolah. Perlu sy bantu uruskan makan minumnya sbb dia anak saya.Pakcik bas boleh buat ke?
      -------
      Org lain: jom g jogging. Saya: maaflah x boleh. Sy kene balik sbb suami sy x sihat. Suami sy baru buat Angioplasty..Bdn masih lemah lagi.. 
      Org lain: Ala...Dia(suami) sakit kita berhempas pulas jaga. Bile kita sakit, dia biar je...keluar minum ngan kwn2 kat kedai, biasa je... buat apa nak beriye2 sgt jaga. 
      Saya: Sy takut Allah. Sy takut nnt dia tanya ttg amanah dan sy x blh nak jawab. //
      44 minutes ago · · 1
    • Raja Nadia Raja 'Ainal sedihnya kak Fasha Khalid.akak bertabah la yer.mulut orang kita xbole nk jaga.diorng xrasa ape yg kita rasa
      40 minutes ago · · 1
    • Fasha Khalid Prof Dr. Muhaya kata:Siapa pun kita, CEO ke, Pengarah Besar ke, Pengurus kanan ke, Supervisor ke, Kerani ke, Cikgu ke,ape pun status kita, itu adalah jawatan kita tetap dan BERPENCEN. Tapi jawatan kita sebagai ibu, isteri, suami, anak adalah jawatan TETAP TIDAK BERPENCEN. Renung2lah bile kita bercakap tentang AMANAH.
      20 minutes ago ·

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang