Saat yg paling menyedihkan

Kadang2 kita rasa kita yang paling sedih, paling susah, dan segala2 yang paling. Aku pn manusia biasa x lari dari berperasaan begini. Seingat aku la....saat yg paling sedih...mula2 ingat saat yg paling sedih ialah bile gaji aku x naik gara2 bos aku sendiri yg sabotaj, tapi x jugak. Bile masalah dah clear, aku dapat areas. Pas tu aku ingat aku sedih bile aku ada sakit masuk hospital dan x de org dari keluargaku mahupun suami ku menjaga aku. Tapi terubat jugak sbb bilik aku sentiasa penuh ngan student2 yg sayangkan aku...Ada saja org yg Allah hantar untuk membantu aku. Setelah satu persatu ku kupas, muhasabah, baru aku sedari apa yg paling menyedihkan aku...

Tatkala satu hari di hospital waktu aku sakit, aku x mampu berdiri, x mampu berjalan dan aku dibantu oleh sahabat baik aku, Fauziah untuk menunaikan solat. Dia bantu aku berwuduk, membentangkan sejadah, memakai telekung sedia untuk bersolat. Tapi aku x mampu berdiri. Aku x mampu untuk duduk dilantai sebab kesukaran untuk aku bangun nanti. Dia mencadangkan supaya aku duduk di kerusi. : Demi Allah! Tatkala waktu sujud ku dahi ku tidak mencecah ke lantai bersujud padaMu Ya Allah...aku terasa tersangat SEDIH. Sedih yg tidak dapat digambarkan oleh kata2. Aku jadi takut. Takut x dapat bersujud kepadaMu aku jadi jauh dari Mu Ya Allah. : Aku menangis semahunya. Baru aku sedar, dlm banyak2 kesedihan yg telah aku lalui, berjauhan denganMU adalah satu KESEDIHAN yang MAHA BESAR...

Comments

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang