Industrial Training

Ari nie 2nd March 2009. Hujan pagi nie. Sibuk gak aku skrg. Instead of buat keje untuk Postgrad n Research, temporarily aku cover untuk Industrial Training. Carikan placement untuk student buat praktikal.

Challenging. Rasa nak pecah otak mikir...bukan mikirkan mana nak cari placement tu sgt atau bukan mikir macam mana nak ckp ngan outsiders / majikan2 nak mintak placement tapi memikir hal budak2 nie. Mcm2 hal. Ada yg dah dapat placement tapi nak tukar. Kalo sebab yg munasabah tu ok lah...nie ada alasan2 yg aku x leh terima. Aku ckp "You should think first before you ask for the place at the first place". Regarding the placement nie, actually the student have the priority to ask where they want. Syarikat apa? Perjenisan persyarikatan sama bank ke, research ke, lab ke atau sebagainya. Di mana? Semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak, luar negeri, balik hometown sendiri. Semua tu x de masalah.

Tapi bila masalah yg di cari...aiii...naik jugak la tempreture aku. Antara alasan yang menyakitkan ati aku: 1) tempat praktikal jauh 2) xde tempat tinggal 3) x tahu nak pegi keje mcm mana 4) kawan sy x dapat tempat yg sama 5) tempat A lebih baik dari tempat B, nanti bile dapat tempat C, tempat C lebih baik dari tempat B. Kalo di layan sgt alamatnyer 'never ending story la kalo gini'

Aku punya priority skrg nie nak cari tempat untuk budak2 yg mmg betul2 tak dapat mana2 tempat lagi. Next month diaorg dah kene start gi praktikal. So, aku ada dlm a fews lagi untuk dapatkan placement.

Garu gak ar kepala aku yg x gatal nie......

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang