Mudah2an lepas nie mak bapak dia tak cuai lagi...

Pagi nie aku lambat gi keje. Al kisahnya, elok aku nak kuar dari rumah, mak aku ternampak seorang budak dlm umur 2-21/2tahun kat tengah jalan depan umah aku. Look like lost. Mak aku panggil aku suh gi tengok. Mula2 aku ingat anak jiran sebelah umah aku, si Fitri.

Mengucap panjang aku nengok budak tu sorang2 tengah jalan menangis. Terus aku angkat dukung dia. Tenangkan dia. Teresak2 budak tu...aku pn x tahu budak laki ke pompuan :) Perut aku pn masih sakit lagi, x pe la, sian budak. Peh tu budak tu aku bagi kat mak aku, suh dia tunggu jap, aku gi cari mak bapak budak nie...chewah..mcm private investigator la pulak..detektive canon hehehe. Gi cari dari rumah ke rumah, tanya ada sapa ilang anak.

Last2 hasil kerjasama jiran2 kat situ, jumpe la aku rumah budak tu. Aku bagi salam tapi x bersahut. Pintu umah terbukak. Pintu pagar hadang tangga pun terbukak. Menurut jiran2 yg ada kat situ, mak budak tu dah gi keje. Abang dan kakak budak tu dah gi sekolah, yang tinggal hanya si bapa. Berulang kali aku bagi salam dan aku ketuk dinding umah dia (rumah papan) baru la muncul si bapa dalam keadaan baru bangun tido...

Aku tanya dia, selipar nie sape punya? Org umah nie punya ke? Aku tunjuk selipar yg budak tu pakai. Dia mengiyakan. Dah pasti aku tak salah org, aku tanya dia ada anak tak dlm umur 2-21/2thn. Aku jumpe budak depan umah aku. Dia kata eh..anak dia la tu..Dia tengok anak dia x de dlm umah. Terus dia ikut aku ke depan jalan....errr ke aku ikut dia sbb dia jalan dulu dari aku hehehe. Konpem mmg anak dia. Chamno la boleh terlepas anak kecik sorang tu. Nasib baik waktu tu tak ada kenderaan yg laju kat jalan depan umah aku isk isk isk Udah le skrg nie kerap sgt aku baca berita kehilangan budak2. Mujur la Allah pelihara dia, rezeki aku jumpe budak tu. Mudah2an lepas nie mak bapak dia x cuai lagi...

Popular posts from this blog

Antara Khasiat Daun Sireh

Bismillahi tawakkaltu ‘alallahi, walaa haula wala quwwata illa billah

Kumpulan Doa dan amalan mencari barang hilang